Sunday, June 8, 2014

Cred: Lindsay Lohan

Lindsay är inte bara en vansinnigt sexig varelse och duktig skådis utan dessutom, vad det verkar, mänsklig och förmodligen stark som fan. Ja, så till den grad att hon vågar vara hudlös och uppriktig i den där galet obarmhärtiga värld av rovdjur, hon lever i. Nu har hon visserligen stora namn bakom sig men inte ens de skulle kunna rädda hennes något vågade satsning på att dokumentera sitt liv, om hon gjort den så som man kanske antog...nåt slags förvirrat trashigt dramatiskt försök att hamna i rampljuset typ. 
Men glädjande nog verkar det inte röra sig om ännu en dokusåpa med trött dramatik å skandaler hej hå, vad ska hon misslyckas med här näst? 
Nej, hon visar verkligen sig själv. I sin vardag. Eller jakten på sig själv är det väl snarare. Och hon drar sig inte för att visa verkligheten sådan den är genom att t ex ta med scener där hon framstår som osympatisk, självupptagen etc. Ja..mänsklig helt enkelt.
Jag gillar verkligen det här.
Om det sen är vettigt att låta en hel värld följa en trasig människas kamp att hitta sig själv, bli ren, kämpa mot alla fördomar om henne, människors förakt osv, vet jag inte. Men hon har ju varit i rampljuset hela sitt liv och media har redan skapat en, troligen väldigt vrängd, bild av henne, så att föregå skvaller å skandalskriverier på det här sättet, tänker jag, är till fördel för hennes tillfrisknande. 
Nåja. Kolla in den iaf!

2 comments:

  1. Oj, vad nyfiken jag blev nu, gillar Lindsey! Men vad är det man ska kolla in, haha? Kram på dig Lina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokumentärserien :) går på hmhm femman tror jag nu ikväll :) kram

      Delete